close

BTS JK 柾國 (정국 방탄소년단) - 時差 (My Time / 시차)

演唱:田柾國(JK)

@影片來源:阿米拉芙-@YouTube
@翻譯:ᄂᄋᄉᄐ x A.R.M.Y 
@轉載分享請註明來源

 

 

這首歌小國唱出了自己的心聲

小小年紀就開始了練習生生活

出道時是年紀最小的忙內

別人看到的光鮮亮麗的外在

其實他也嚮往平凡的生活時光

 

一路走來的跌跌撞撞

他很努力地向前奔跑

也很高興與我們相遇

希望我們都能成為彼此的力量

一路扶持 直到永遠

 

 

[韓中歌詞]

24 누구보다 빨리 어른이 것만 같아
24歲 好像感覺比誰都更快長大成人
My life has been a movie all the time
뜨는 곳으로 달렸어 every single night
每夜奔向旭日東升的地方
누구의 내일에 가봤던 것도 같아
好像走進過誰的明日一樣

 

세상이 너무 컸던 소년
曾經感覺世界過於寬廣的那少年
Keep on runnin' errday, mic 잡아들어
(每天繼續奔跑 握緊麥克風)
Friends ridin' subway, I'll be in the airplane mode
(朋友坐著地鐵 而我處於飛行模式)
세계를 rock on, I made my own lotto
撼動全世界 我賺取自己的樂透
But 너무 빠른 건지 놓쳐버린 흔적이
But 過於急忙吧 錯過的痕跡
Don't know what to do with
(不知道該怎麼做)
Am I livin' this right?
(我現在所做的 是對的嗎)
나만 다른 시공간 속인 걸까
為何只有我被欺騙在其他時空裡

 

Oh I can't call ya, I can't hol' ya
(我無法呼喚你 無法握緊你)
Oh I can't
(我無法做到)
And yes you know, yes you know
(而你也知道 你也知道)
I can't call ya, I can't touch ya
(我無法呼喚你 無法觸及你)
Oh I can't
(我無法做到)
Let me know
(請告訴我)
Can I someday finna find my time
(會有那麼一天 我能找回我的時光嗎)
Finna find my time
(想要尋找我的時光)
Someday finna find my time
(總有一天 能夠找回我的時光)

 

Oh I think I was in yesterday
(我還以為自己身處昨日)
Cuz everybody walk too fast
(因為所有人都來去匆匆)
나도 모르게 커버린 어린
不知不覺 年幼的我長大成人
(길을 잃어버린 어린아이처럼)
(就像個迷路的小孩)
This got me oh just trippin'
(使我在路上跌跌撞撞)
서성대는 느낌
徘徊不定的這感覺
Don't know what to do with
(不知道該怎麼做)
Am I livin' this right?
(我現在所做的 是對的嗎)
나만 다른 시공간 속인 걸까
為何只有我被欺騙在其他時空裡

 

Oh I can't call ya, I can't hol' ya
(我無法呼喚你 無法握緊你)
Oh I can't
(我無法做到)
And yes you know, yes you know
(而你也知道 你也知道)
I can't call ya, I can't touch ya
(我無法呼喚你 無法觸及你)
Oh I can't
(我無法做到)
Let me know
(請告訴我)
Can I someday finna find my time
(會有那麼一天 我能找回我的時光嗎)
Finna find my time
(想要尋找我的時光)
Someday finna find my time
(總有一天 能夠找回我的時光)

 

때론 나의 막힐 때면
偶爾當我喘不過氣的時後
모잘 눌러쓰고 계속 달려
就壓低帽子繼續奔跑
Yeah I don't gotta know where I go
(我也不知道會往哪裡走)
Even if it's opposite of sun
(就算是太陽的另一方向)
One time for the present
(一次是現在)
Two time for the past
(兩次就是過去)
Happy that we met each other
(很高興我們彼此能夠相遇)
Now til' the very end
(現在直到盡頭)

 

Oh I will call ya, I will hol' ya
(我會呼喚你 我會握緊你)
Oh I will
(我一定會)
And yes you know, yes you know
(而你也知道)
Oh I will call ya, I will touch ya
(我會呼喚你 我會觸及你)
Oh I will, and you know
(我一定會 而你也知道)
Can I someday finna find my time
(會有那麼一天 我能找回我的時光嗎)
Can I someday finna find my time
(會有那麼一天 我能找回我的時光嗎)
Finna find my time
(想要尋找我的時光)
Find my time
(尋找我的時光)

 

arrow
arrow

    芸芸 (Mimi) 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()